Lagom Anonym?

Hårdrock, Piratpartism & EFP

Att behålla en standard

Kategori: Allmänning

 Om en går från att spendera 10 000 till 2 000 i månaden så är det självklart att en hel del saker och tjänster får ställas åt sidan. En får låta bli bil och buss, en får låta bli de dyra råvarorna i butiken, en får skippa att betala för diverse dyra spelningar och andra nöjen, och anpassa sina intressen till mer plånboksvänliga alternativ. Ett sådant kan vara en kul grej om du bor i en hyresrätt och ett vänligt kvartersråd. Då kan man be om bidrag för att ordna en allmänning på gården. Köp in några pallkragar och fyll med jord, sen har du ett nytt nöje, att se saker växa är alltid roligt!


Här är början på vår gårds nya allmänning som jag startade upp tillsammans med en vän idag. Här gick jag ifrån min plan att inte spendera pengar på mitt konto, då mitt kvartersråd ville vänta tills nästa år med att införa dem så kände jag att investeringen var befogad för den goda sakens skull. Min kvartersvärd lovade att sponsra med jorden i alla fall, så jag behövde inte spendera pengar på 2000 liter jord, vilket var tur!

Ikväll eller imorrn får jag besked om ett ställe där jag kanske kan provbo i min husvagn i sommar, spännande!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: