Lagom Anonym?

Hårdrock, Piratpartism & EFP

Fan vad snål du är!

Kategori: Extrem Förtidspension

Ett problem som jag inte riktigt hunnit råka ut för än, men som jag delvis känt av är snålhetskänslan och risken för att bli utsatt för att folk blir lite putt på en för att man agerar snålt. För att ta ännu ett exempel från mina ungdomsproblem, krogen. Inte något extremt alls, utan bara en försmak på vad som troligtvis komma skall. Att gå till en krog, sitta där en helkväll och beställa vatten upprepade gånger, och inget annat, var något jag testade i lördags. Känslan när man gick fram till bartendern den tredje gången och han konstaterar ”det blir en billig kväll för dig” var inte speciellt skämmigt då jag satt i ett sällskap som konsumerade desto mer, men känslan infann sig likväl. Här tar en mental tankegång fart då man inser att man fan inte kan skämmas för att man låter bli att handla! Men det tar fortfarande emot, lite :)

Ett annat exempel är cigg (ja, jag vet, satans infantila icke-problem man dras med). Här har läget varit att jag bett om att få cigg, men jag inser att jag måste lägga av med det, det håller fan inte. Okej om man blir bjuden utan att fråga, men att fråga när man själv inte planerat att någonsin ge tillbaka några cigg fungerar helt enkelt inte. Måste hur som bli av med mitt nikotinbehov innan mina sista 5 dosor snus är slut.

..Detta inlägg skrevs till stycket här ovanför inatt, och sedan dess har jag inte bett någon om en cigg, och således hållit mig nästan helt rökfri, förutom en väldigt fräsch cigg som jag hittade på gatan framför mig imorse. I vanliga fall hade jag inte tagit upp den, men den såg så himla nytappad ut att tresekundersregeln nästan var applicerbar!

Idag har mina färdigheter utvecklats ytterligare då jag lyckades fixa cykeln som jag failade med häromdagen. Fick även hjälp av en god vän med verktyg och kunskapen om hur man höjer styret, så nu är cykeln så bra den kan vara inför nästa helgs cykeltur på 22 mil.

Man kan ju fundera på hur jag får för mig att cykla 22 mil på en helg, det är ju stört långt. Jag har aldrig cyklat mer än 2 mil i ett sträck, och det var 8 år sedan. Nu är det så här att för att jag ska kunna hålla nere mina utgifter så måste jag använda mig av transportmedel som inte kostar massa pengar, och då är cykeln ett väldigt bra sådant. Denna gången är det för att jag ska ta mig ned till min mormor i Örnsköldsvik för att kolla till min framtida bostad. Husvagnen som jag köpte i höstas för att kunna ta med på festivaler och sova bekvämt i under kommande festivalnätter. Nu ser det dock ut som att ja inte hinner skaffa mitt körkort innan sommaren. Sen är det heller inte någon festival som jag peppar på, då jag börjar ha sett de flesta band som jag har ett intresse av att bevittna live. Återbruk!

Mer om husvagnen en annan dag.

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: